تحقیقات بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی بازاریابی
تحقیقات بازاریابی در گذشته عبارت بود از روش جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات برای کمک به مدیران در اخذ تصمیمات مطلوب بازاریابی.
اما در دهه 1990، تحقیقات بازاریابی یکی از اجزای مکمل مراحل تصمیم گیری تلقی شد. انجمن بازاریابی امریکا جدید ترین تعریف از تحقیقات بازاریابی را به این شرح عرضه کرده است: تحقیقات بازاریابی عبارت است از فعالیت هایی که ارتباطات لازم را بین مصرف کنندگان، خریداران، عامه مردم و مدیران بازاریابی، از طریق تبدل اطلاعات برقرار می کند.
در تحقیقات بازاریابی، این نکات مورد توجه قرار می گیرد:
الف) باید روش های جمع آوری طرح ریزی شود.
ب) مراحل چگونگی کسب اطلاعات تنظیم و تکمیل گردد.
ج) نتایج تجزیه و تحلیل شود.
د) نکات به دست آمده و چگونگی به کار گیری آنها در اختیار افراد ذی نفع قرار گیرد.
برای اینکه فروش کسب و کار اینترنتی خود را افزایش دهید در MyCityAd.ir آگهی درج کنید.
با درج آگهی در MyCityAd.ir خواهید دید که تماس های تلفنی برای محصولات شما افزایش می یابد. ادامهی خواندن
- تاریخچه کسب و کار اینترنتی در ایران language:fa